Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Mar 13 12:18:54 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 10:48 13/03/2004 +0100, Erik van den Muijzenberg wrote:

>Ik heb vele doelen, en een van mijn doelen is het bevorderen
>van de waarheid en het bestrijden van leugenachtigheid en
>huichelachtigheid.

Wat wilt u nou? En walt wat wilt op dit forum met soort soort uitingen? Ik ken uw bijdragen aan diversa fora nu zo'n kleine tien jaar. Ik heb u zien ruziemaken met jan en alleman. Met bestuurders, met autoriteiten, met journalisten, met medelijsters. En met mij. Als het nou waar zou zijn dat u zulke prachtige doelen nastreeft, hypothetisch, waarom gebruikt toch steeds die stijlfiguur van onder de gordel op de man spelen? Van eerst subtiel en later, als uw object uit de tent is gelokt, manifest *treiteren*?
De enige reden dat u zich op mij hebt *gefixeerd*  is mijns inziens het feit dat ik niet voor u wegloop en u weerwoord geef. In mijn "lik-op-stuk-beleid" - experiment op de open lijst db.nl heb ik laten zien dat escaleren niet moeilijk is. Ik zocht de confrontatie op, nadat dialoog volledig was mislukt. Ik had het zelfs aangekondigd: elke persoonlijke belediging, elke op de man aanval, elke vernederende hoon en elk getreiter krijgt van mij persoonlijk een koekje van eigen deeg terug, plus een procentje extra. U hebt in die periode een mooi archiefje over mijn uitspraken kunnen obouwen, proficiat, en u wilt graag buiten deze context hieruit citerend aan een niet geïnformeerd publiek telkenmale bewijzen hoe slecht deze Hein van Meeteren toch niet is. Alstublieft, draait u de zaak toch niet om. Mijn zogeheten getier en geraas -dat inderdaad wel eens plaatsvond-  was slechts een *reactie* op een jarenlang verslechterend gespreksklimaat op die lijsten. En u bent een meer dan actie
 f dee
l geweest van die verslechtering. Dat heb ik u ernstig kwalijk genomen, en u dat ook in niet mis te verstane bewoordingen medegedeeld. Sindsdien moet ik het ontgelden. U achtervolgt me tot op een volkomen voor deze materie irrelevante D66-lijst toe. En nog iets. Ik heb vaak het idee dat tot een denkbeeldige jury praat. U lijkt een lijst te willen mobiliseren tegen mijn persoon en tegen mijn functioneren als kandidaat kamerlid. Dat is een illusie. Er zullen zeker mensen zijn op deze lijst die zullen zeggen nou, nou, als dat allemaal waar is, dan is die Hein van Meeteren niet zo aardig geweest. Maar ik vrees dat de meeste mensen ofwel niet geïnteresseerd zijn in het gekrakeel, ofwel gewoon afhaken en zich desabonneren. Dat laatste vind ik dan weer jammer. want dan is er opnieuw een internet-gerelateerd forum om zeep gebracht. En als digitale burger in hart en nieren betreur ik dat ten zeerste.

>En wanneer ik iemand, die zich als bestuurder van DB.NL
>vreselijk heeft misdragen, hier larmoyante betogen zie
>afsteken over democratie en zie hoe die persoon hier de
>vermoorde onschuld speelt en zijn slachtoffers afschildert
>als daders, dan ben ik helemaal niet te beroerd om deze
>lijst een deel van de waarheid omtrent Hein van Meeteren
>te schetsen.

Ach, welke waarheid. De waarheid bestond alleen in de Prawda. In de dikatuur. Waarheid is een uitermate subjectief en relatief begrip. Úw waarheid, allá, daar gaat het over. Ú meent dat ik me heb misdragen, ú meent dat ik een slecht bestuurder ben. En ja, ú hebt het volste recht dat te uiten. En mijn volste recht is het die waarheid van u te parereren met míjn waarheid. Maar komen we daarmee één stap verder?

>Die waarheid is niet fraai. Maar dat die beschadigend is,
>dat heeft Hein toch echt aan zichzelf te wijten.

Jaja, zo komen we echt verder. Een prettig weekend.