Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Mar 13 00:55:34 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 09:32 12/03/2004 -0800, Mark Giebels wrote:

>Een burgerbeweging als stichting is kolder, niet serieus te nemen.

Onzin. dat kan best. Er zijn genoeg stichtingen die burgers vertegenwoordigen (bijv. v.h. st. Burgerschapskunde).  het gaatb om de vraag: wat zijn je doelen en hoe wil je die doelen bereiken. Voor db.nl gold: we willen in digitaal opzicht meer democratie. dat is een * extern* doel, namelijk gericht op de samenleving in zijn breedte. Die "Burgers" waar jij het over hebt, dat waren (en zijn) in facto een paar heel harde schreeuwers en ruziemakers. Db.nl is niet voor hén opgericht, ook al schreeuwen ze dat het wel zo is.

>Uit Hein zijn commentaar trek ik slechts e e n conclusie: het uit negatieve
>argumenten voortgekomen besluit om te kiezen voor een stichtingsvorm
>voor db.nl was gedoemd te mislukken.

Niet bepaald. Er was ruimte voor een brede beweging. Maar je moet dan wel met een minimum aan respect voor elkaar communiceren. Met termen als "clown" en "moreel defect mens" en dergelijke kom je er niet. Enfin, je hebt gezien welke termen hier door de Heer vdM in mijn richting zijn geslingerd. Die termen geven een beeld van de sfeer in die "burger" beweging.

Klopt, let's cut the crap!