Binnenkort Al-Qaeda aanslag in Nederland ?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Mar 11 23:29:18 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Ben je nu ook al tot de agitprop der pacifisten toegetreden? Vermoedelijk
gaat het om een ETA-groepje dat Al-Qaeda deels nabootst: zoveel mogelijk
slachtoffers zonder zelfmoord. Een nieuwe strategie dus van een kat in het
nauw.

Als je theorie zou kloppen, zouden we hier ook Joego-aanslagen hebben
kunnen verwachten. Daarover heb ik nooit gehoord.

Een praktische tip: in elke grote stad bestaat een lijst van grote gebouwen
en andere massa-concentraties waar brand, ongeluk of terreur grote schade
kunnen aanrichten. In Utrecht staan  Hoog Catharijne en stadion Galgewaard
hoog op de tollijst. Amsterdam, afgezien van Bijlmerflats?

Henk Vreekamp, Utrecht