Slecht lezende populisten (OM revisited)

Muijz muijz at DDS.NL
Sun Mar 7 10:48:50 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On zaterdag, maa 6, 2004, at 20:36 Europe/Amsterdam, Hein van Meeteren
wrote:

> Aha, ik wel. En nogal merkwaardig: ik kan me er eveneens niet veel van
> herinneren.

Dat doet niet ter zake. U beweerde: 'U kunt zich van alles herinneren'.
Dat was dus onjuist. (Zoals het meeste van hetgeen u beweert onjuist
is.)

> Wel degelijk: hij bent me 10.000 euro inmiddels verschuldigd omdat u
> de afspraak schendt.

Geen sprake van. Aangezien de afspraak niet bestaat ben ik u niets
verschuldigd.

> U zou een van uw uitspraken met bewijsmateriaal staven, hetgeen u
> nooit heeft gedaan.

Ik heb u uitgedaagd tot een weddenschap om duizend euro. Maar daar
wilde u niet op
ingaan, want u vond de materie geen onderwerp voor een weddenschap.Ik
heb ook eens
voorgesteld de hele zaak te laten onderzoeken door een deskundige, op
kosten van ongelijk.
Dat wilde u ook niet.

> Uit dit geciteerde stukske wordt duidelijk dat u benoeming en *her*
> benoeming door elkander klutst,

  In de statuten stond geen afzonderlijke procedure omschreven voor een
herbenoeming.
Voor zo'n herbenoeming diende dus de procedure gevolgd die voor iedere
benoeming
werd gevolgd; technisch gezien was er geen onderscheid tussen een
benoeming en een
herbenoeming.
Er is dus niet zozeer sprake van door elkaar klutsen; u maakt
onderscheid tussen een
benoeming en een herbenoeming zonder dat u op basis van de statuten dat
verschil
kunt onderbouwen.

Het is overigens duidelijk waarom u dat onderscheid maakt; dat heeft u
nodig om te kunnen
verdedigen dat u in strijd met de statuten langer dan drie jaar bent
aangebleven als bestuurder.
Na jarenlang koppig te hebbben gezwegen kwam u immers ineens op de
propppen met het
verzinsel dat u zou zijn herbenoemd.

Ik heb uw zienswijze voorgelegd aan juristen, onder andere van de Kamer
van Koophandel.
Alle door mij geraadpleegde juristen zijn van mening dat u in strijd
met de statuten heeft
gehandeld door na het verstrijken van uw termijn aan te blijven als
bestuurder.
Dat het allemaal correct en volgens de statuten is verlopen, is er
buiten u eigenlijk een (1)
jurist die dat in ernst wil beweren?

> Uit het CV van de Heer Geert Wilders:

Jaja, reeds gezien.

> Hoeveel "deelcertificaten"?

Dat moet u de heer Wilders vragen.

> Wat is een topkadertraining?

Dat zult u beter weten dan ik; u beweegt zich toch als 'consultant' in
het zwatelcircuit?

> Is het zijn van een 'wetstechnisch medewerker"genoeg om jezelf
> "jurist"te noemen?

Heeft de heer Wilders *zichzelf* 'jurist' genoemd?
*Ik* heb gesteld: de heer Wilders is juridisch geschoold en is derhalve
een slecht
voorbeeld bij uw pleidooi voor meer juristen in de Kamer.

> jazeker, ik weet het.

Kortom, u vraagt naar de bekende weg.

> Jazeker.

Uit zijn door u geciteerde cv blijkt dat u ongelijk heeft.

Geenszins. Dat nog slechts een paar honderd zotten op u hebben gestemd,
stemt mij
tot vreugde.
In enkele jaren tijd is de steun aan u toch aanzienlijk afgebrokkeld.

Erik vdMb