Slecht lezende populisten (OM revisited)

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Mar 7 01:59:40 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Muijz wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Onjuist. Ik kan mij bijvoorbeeld de Watersnoodramp van 1953 niet
> herinneren.
> (Ik was toen namelijk nog niet geboren.)

Dat gegeven is en blijkt geen noodzakelijke voorwaarde voor
herinnering. Of was de "Watersnoodramp van 1953" maar een
slag in het luchtledige?

Ik stel vast dat u zich wel van alles kunt herinneren. ;)

> Misschien vreest u dat terecht. Misschien was de opleiding van hoge
> kwaliteit, maar
> liet het begripsvermogen van de heer Wilders te wensen over; wie zal het
> zeggen?

Daar zijn wel aanwijzingen voor. Heer Wilders overwoog
immers de mariniers met pijl en boog toe te rusten.
Een duidelijke aanwijzing dat het wat meer dan te wensen
over laat dat begripsvermogen van hem. Men kan dit toch
nauwelijks serious te nemen verbetering noemen.

Bovendien blijft ook dan de wetgeving van kracht en zo ook
de geweldsinstructie, en ook dat blijkt voor heer Wilders te
veel.

> Dat is echter irrelevant.

Nou dat lijkt me juist wel relevant. Je zult als marinier op
missie zijn, en met pijl en boog worden toegerust door een
maloot in de Tweede Kamer.

Zou hij nu werkelijk menen dat je alles maar moet kunnen
zeggen als Tweede kamerlid, en zich door niets of niemand de
mond te laten snoeren?

Henk Elegeert