Slecht lezende populisten (OM revisited)

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat Mar 6 08:30:19 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste HM,

Ik ben verheugd dat ook jij ontdekt dat het populisme een beweging,
politieke cultuur omvat welke in wezen niks oplost. Doch, verval nu weer
niet tot de gedachte dat de hoogte van de opleiding iemands politieke
bekwaamheid bepaalt. Da's oak popie-jopie... Meritocratie is nu eenmaal de
sociaal-democratische versie van het individueel liberalisme nadat eerst
het achterlijke volk is verheven.

Die Wilders roept bij mij een reuk van frauduleus bederf op, dus over hem
geen goed woord.

Volgens mij is dat rondrennen van Ned militairen is Irak illegaal - moeten
we nou echt over specifieke gevallen gaan oordelen als de generieke
maatregel al totaal fout is. Wie enig Ned kwaad in Irak wil opheffen of
straffen, kan beter pleiten voor terugtrekking. Dus inderdaad, het is geen
voer voor jurrrristen, maar een echte klus voor politiekers.

HV