overheid zal vroeg of laat moeten komen met aanpassingen in de wet

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Mar 2 15:30:27 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

fert 6565 wrote:
> [...]
> dragers. Providers, telecombedrijven, computer industrie
> verdienen goud geld aan content, de makers ervan steeds
> minder en gaat richting 0.  In deze situatie is het toch
> te schandelijk voor woorden dat ADSL aanbieders inmiddels
> openlijk adverteren en reklame maken met op zn minst de
> suggestie dat je dan heerlijk snel de muziek gratis kan
> downloaden. Wie gelooft nog dat dat iets te maken heeft
> met een kopie van je eigen CD'tje of meer van die onzin.
>
> Deze scheefgroei in algemene zin kan en moet een halt toe
> geroepen worden wil er rechtvaardigheid blijven bestaan.

Over welke schreef gegroeide gedachte heb je het nu eigenlijk ?

> Het wordt steeds  moelijker vol te houden dat het nu
> eenmaal het lot is van producenten (alle direct
> betrokkenen, artiesten, auteurs, producers), en dat dat
> een natuurlijk proces is en /of dat het aan de branche
> zelf te wijten is. Door toenemende netwerksnelheden is
> video content ook aan de beurt en zullen hopelijk de
> krachten van de filmindustrie los komen om een volwassen
> lobby op gang te krijgen die zorgt voor verandering.

Men mag hopen dat zich wel zal weten aan te passen aan de
veranderde omstandigeheden.

> Er zijn natuurlijk in onze democratie altijd grote
> meerderheden te vinden die het "consumeren dus betalen"
> principe liefst zou veel mogelijk afdoen als onzin en zo
> weinig mogelijk hun knip willen trekken voor wat in
> principe van een ander is.

Ik ben dat hier nog niet tegengekomen.

> ik referreer naar onderstaand
> bericht:
>
> http://www.webwereld.nl/nieuws/17907.phtml

Ja, en wat is er nu mis mee?

Ik zou zeggen download een muziekje om je gedachten eens te
verzetten. Er wel voor betalen hoor, louis. ;)

Henk Elegeert