Snoeivoorstel

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Jun 29 07:49:58 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik weet te weinig van sociale wetgeving, Henk, om daarop secuur te kunnen
reageren.

Maar van renteaftrek en hypotheken weet ik meer: hier speelt
generatieverschil geen enkele rol, anders dan jij beweerde, namelijk dat de
ouderen profiteren van de jongeren. Het is zelfs zo dat jonge kopers extra
gedupeerd worden als die aftrek verdwijnt - zij zullen namelijk veel langer
een hoge rente moeten betalen dan de ouderen. Jong noch oud heeft belang
bij afschaffing ervan nu die eenmaal bestaat. In wezen is die aftrek een
onomkeerbare maatregel - je zult er altijd een geklasseerde compensatie
voor in de plaats moeten stellen: wie een huis koopt, krijgt structurele
belastingverlaging voor .... etc.

Of ben je voor nationalisatie van het woningbezit?

hv,u
-------