gemeentepolitiek en OZB

Kees Loon k.vanloon at WANADOO.NL
Tue Jun 29 09:28:11 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat ik wil dat de lokale belastingen geen sluitstukken meer zijn van de gemeentelijke begrotingen en de 4 miljard opbrengesten nu verwerkt worden in de inkomstenbelastingen en vloeien in het gemeentefonds. Gemeentenfonds kent geen doeluitkeringen meer en de gemeente kan doen met dit geld wat men wil. Als bewoner zie ik de lokale tarieven maar verhoogd worden en weinig terug komen. Als deelgemeenteraadslid besef ik wel dat gemeente nu deze belastingen nodig hebben om hun begroting sluitend te maken, maar wordt OZB gebruikt voor woningbouw? afvalstoffenheffing voor het schoonhouden van de gemeente? Zo is hondenbelasting maar voor 10% besteed aan bestrijding hondenpoep in Rotterdam. Dus ik ben voor 1 vorm van belasting voor particulieren en 1 belastingvorm voor ondernemers. Het kan makkelijker gemaakt worden.

Groeten kees van Loon

Message date : 29-06-2004 09:15