ZBO's

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Jun 28 14:41:18 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 08:22 28-06-2004 +0200, Henk Vreekamp wrote:

>Conclusie: ondanks gebabbel over kroonjuwelen en staatsrechthervoming
>hebben lijdende D66ers kennelijk geen enkele binding met de werkelijkheid.

Vanaf mijn eerste schreden op het glibberige pad der sociaalliberalen heb ik de ZBO als fenomeen bestreden. Want het is vleesch noch vis. *Wel* de voordelen van concurrentievoorsprong, geen overhead, hoge salarissen voor toppers, het luxueuze leven als de crème van het bedrijfsleven, maar *niet*  de nadelen van harde marktwerking, concurrentie (zelfde), de tucht van de markt (zelfde). Wel de lusten, niet de lasten, als het ware dus derhalve.
Verwende pubers, dát zijn het. Die zogenaamde directeuren. In de gezondheidszorg is helemaal om te huilen. Gouden handdrukken vliegen je er om de oren. Wie betalen die? Juist ja, de werkende middenstander.