24 juni: vervolg TK-overleg software-octrooien

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Sun Jun 27 14:16:07 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert wrote:

> Absoluut, Bart. ....  En ook nu weer: "...we hoeven niet
> bang te zijn voor amerikanse toestanden" !!!
>
> Maar heb je nog amerikaanse toestanden nodig als men er dit
> type argumenten (bezweringen) op na houdt?

Ik moet zeggen ik ben tamelijk ontgoocheld over het zeer lage
intellectuele nivo van de bijdragen van Brinkhorst en van Gennip.

Als het aan dit debat lag zou ik subiet SP stemmen, want Gerkens had
verreweg de beste en helderste bijdrage in dit debat.

Helaas kwam onze Boris I niet verder dan "ik zou me heel goed kunnen
voorstellen" zus en "waarom we bijvoorbeeld ons zouden kunnen onthouden"
zo slap gepraat. Is Lousewies nou aansluitend op haar
zwangerschapsverlof (zoontje begin april, vlgs haar gastenboek, toch?)
op vakantie gegaan of waar blijft ze?

Brinkhorst schijnt voornamelijk te denken dat als hij, in weerwil van
wat iedereen weet, zegt dat "ergens geen sprake van is" dat men dat dan
gelooft. Ooit kon de vermaarde redenaar Cicero nog wel schrijven dat
datgene wat eerst zeer onwaarschijnlijk leek plotseling heel aannemelijk
werd als hij het maar met genoeg aplomb beweerde (ik ben nog op zoek
naar het betreffende citaat helaas), maar Brinhorst is beslist geen
Cicero. Integendeel.

Hij wist ook nog te melden dat "als ook maar één moment had kunnen
veronderstellen dat uw debat begin juni zoveel commotie had gegeven dan
was ik natuurlijk hier geweest". De man leeft werkelijk geisoleerd van
de rest van de wereld.

> Ik ben 'banger' voor domme ondoordachte VVD-denken. Het
> verklaart ook niet de omwenteling op EZ anders dan 'politiek
> aangestuurd'. Je zou een neutralere opstelling mogen
> verwachten van een overheidsinstelling!!!

[knip tweakers.net]

> Tuurlijk kun je terug op een eenmaal ingenomen standpunt.
> Zaak is, je moet het WEL willen en je niet willen bedienen
> van waardeloze argumentatie. "Een verkeerd precedent
> scheppen .... ", wat een gelul !!!!

Het gaat om het ego van Brinkhorst en het prestige in de Raad.

> Daar gaat onze kenniseconomie.... en dat met een D66 (dat is
> ie toch wel hè?) minister op EZ !!!!  Onvoorstelbaar.

Brinkhorst lijkt soms inderdaad van de VVD, en dan ook nog inhoudelijk
bepaald geen sterke VVD-bewindsman als je het aan dit dossier afmeet.

> [...]
>
> 4. Our economic partnership will also thrive on the success
> of current transatlantic initiatives as we work to create a
> seamless transatlantic economic partnership.
> "
>
>  ... de alloude CDA techniek om de democratie te omzeilen
> zijn gebezigd? Je eerst aan andere verplichten om vervolgens
>
> Ook hier overigens weer diezelfde onzin: "We will reinforce
> our commitment to the protection of intellectual property
> rights, recognising their fundamental and growing importance
> to the creation of innovative products, services and

Ik hoop dat dit document (zoals meestal met dit soort) volstrekt
irrelevant is. Alleen de irrelevantie van dit soort verklaringen maakt
het uberhaupt mogelijk dat ze door de aanwezige partijen aangenomen
worden overigens.

Bart Meerdink