rapport wapenhandel

Wed Jun 23 13:04:49 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ben het erg met je eens, Bart,

Zo verwachtte ik ook meer aandacht voor de hoopvolle uitspraak van de
handelsorganisatie tegen de 3 miljard katoenboerenwurgsubsidies van de VS en
het precedent tegen de overige 300 miljard arme-landbouwerswurgsubsidies van
VS, Europa en Japan.

Los daarvan ben  ik ook nog lid van De Nieuwe Omroep en vond ik het echt
heel erg bah dat Paars met D66 ze niet toe liet tussen al het andere
grotendeels oninteressante zendtijdvullende omroepaanbod. De arrogantie
tegen officiële adviezen in een onafhankelijke buitenstaander met voldoende
enthousiaste leden te weren buiten de bestaande "publieke" (van ons
belastinggeld)mediamachten, van ouds gelieerd aan de oude politieke zuilen.
Een groot artikel in de Volkskrant met de grote omroepvoorzitter Bruis Slot
was bemoedigend, hij ziet juist veel in de wijze van De Nieuwe Omroep die
meer wil dan zendtijd vullen en commercieel met kijkcijfers reclamegeld
verdienen bovenop onze omroepbelastinggelden, maar mensen en de samenleving
weer actief wil betrekken, op moderne manieren, zoals vroeger
omroepverenigingen ook beoogden, waarbij nu tv nog maar één (1) medium(pje)
is.

Hopelijk weet het vermaledijde niet-Paarse kabinet wel de pluriformiteit me
het toelaten van de Nieuwe Omroep te versterken, waar sociaal-liberaal Paars
als confessioneel regenteerde.

Fritz van Rikxoort