Teletekst: D66 niet in Europarlement

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Jun 11 14:52:51 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Hear, hear! De slogan 'wij zijn de meest pro-europese partij' is
> inhoudsloze kretologie. Wie interesseert dat nou, we willen weten
> welke zaken juist wel europees opgelost moeten worden en welke niet.

Kortom: net zo erg als 'BOE' roepen. :)

> Zo mocht ik ook een keer meemaken dat Sophie de vraag kreeg voorgelegd
> of Europa onze euthanasiewetgeving niet kon terug draaien.

Laat het Camiel (ratel) Eurlings niet horen. Die wist zijn
lafhartige houding jegens softdrugsbeleid - niet in staat om
het verlies te erkennen (dat ondanks jarenlang gedogen) -
weer eens om te zetten in propaganda taal richting de
conservatieven om het dan nu maar eens Europees te gaan
regelen.

> ... die het uitstekend vindt dat Van Buitenen
> het wel gehaald heeft en de PvdD en de LPF niet,

De PvdD is een 'one/single' issue partij net als van
Buitenen. Een teken aan de wand hoe de gezamenlijke politiek
er in slaagt aan te sluiten bij de burger/kiezer.

De kiezer kon een duidelijke keuze maken. Samen goed voor
heel wat stemmen, zo blijkt. Het zou de politiek (D66)
eindelijk eens kunnen aanzetten tot enig denken.

De LPF vertegenwoordigd ook niet enige vernieuwing. Het is
net zo traditioneel in haar politiek bedrijven als (bijna)
alle andere partijen.

D66 heeft gefaald de kiezer een goed aanbod te doen over de
samenhang tussen Europa, nationale, regionale en lokale
politiek en bestuur.

Dat mag een zichzelf pro-europa partij zich aantrekken.

Henk Elegeert