Een volk dat ten onder gaat breekt z'n verleden af

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Fri Jun 4 18:36:42 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

-----Original Message-----
From: owner-d66 at nic.surfnet.nl [mailto:owner-d66 at nic.surfnet.nl]On
Behalf Of Dr. Marc-Alexander Fluks
Sent: vrijdag 4 juni 2004 13:17
To: d66 at nic.surfnet.nl
Subject: Een volk dat ten onder gaat breekt z'n verleden af

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Gisteren was ik Den Oever, aan het begin (zo men wil: aan het eind)
 van de afsluitdijk.
===========
Leuk he, weer lekker afgeven op Fryslan. (de afstand Den Oever - Harlingen
is groter dan de afstand Harlingen - Den Oever).
===========

 Vergeefs kijk in rond op zoek naar het beeld van Lely. Maar het blijkt
 van z'n sokkel gelicht. Met een weggesleten steen, ooit gelegd door
 de ook al weer van het toneel verdwenen Juliana, ziet de zwartgeblakerde
 sokkel er treurig uit.

 De symboliek kan niet treffender. Nederland naar de vernieling; afbraak
 in plaats van opbouw. En dan noemen de voorstanders daarvan de afbraak
 deze ook nog eens 'vernieuwing'. Wie een opbouwende instelling heeft,
 zou hopeloos ouderwets zijn. Tja... misschien is er daarvoor een betere
 naam te vinden ?
===============
Marc,
Dit is geen afbraak, het zijn gewoon de betweters van Rijkswaterstaat die
weer eens losgelaten zijn....
===============
 Ik stel bij deze voor dat de tegenstanders van de sociale afbraak voort-
 aan te betitelen als 'Lelyianen'.

 Bij thuiskomst vind ik op Internet:
     http://www.rdij.nl/rdij/overig/loket/n040220_45.htm

 Vanaf gisteren ben ik overtuigd Lelyiaan.
 Lelyianen aller gezindten, verenigt U !
==============
Nee hoor, als oud leerling van het inmiddels ter ziele zijnde Ir. Lelylyceum
te Amsterdam heeft de uitdrukking Lelyaan een geheel andere betekenis.
Nogmaals: gewoon de betweters van Rijkswaterstaat weer opsluiten in hun
mandjes en overgaan tot de orde van de dag.

Ernst Debets/
Zaanstad

(D66 at nic.surfnet.nl).
alleen: SIGNOFF D66