Brinkhorst op het matje geroepen over softwarepatenten

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Jun 2 16:17:08 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Brinkhorst vertegenwoordigt alleen nog maar Brinkhorst in het kabinet.

En Brinkhorst in de regering met schoonmama .... ;)

> Kan het persbericht nog niet vinden,

Jammer, Bart.

 > maar:
>
> (begin artikel)
> Brinkhorst op het matje geroepen over softwarepatenten
>
> Door Yoeri Lauwers - woensdag 2 juni 2004 - 11:48 - Bron: Redactie
> Tweakers.net - Views: 1.356
> Minister BrinkhorstVolgens een persbericht dat door de Foundation for a
> Free Information Infrastructure (FFII) uitgegeven is zal minister
> Brinkhorst zich moeten verantwoorden voor de Tweede Kamer.

Op zijn eigen site staat opmerkelijk weinig over het onderwerp.

 > In de
> Europese Raad van Ministers stemde hij immers in met een tekst die
> softwarepantenten mogelijk maakt ondanks de enorme kritiek van de
> Nederlandse kleine en middelgrote bedrijven.

En dat voor een minister die in dit kabinet zit voor de
kenniseconomie ..... !!!!!

 >  Donderdag, op 3 juni, zal
> er tussen 16u30 en 18u een openbaar debat plaatsvinden waarin de
> minister zich zal moeten verdedigen voor zijn stemgedrag.

We zullen eens zien hoe duaal het geworden is inmiddels, en
hoe d66 zelf de vloer durft aan te vegen met deze minister.

 >  Het zijn
> echter niet alleen bedrijven, maar ook alle politieke partijen die hun
> vragen hebben bij de goedgekeurde tekst. Zij spraken immers hun voorkeur
> uit voor een tekst van het Europees Parlement dat de softwarepatenten
> veel gematigder behandelt.
> (einde artikel)

Als je (echt) weet waar het over gaat is dat ook niet zo
moeilijk.

> Als dualisme betekent dat ministers zich niets gelegen laten liggen aan
> de standpunten van hun partij en dat de kamer maar moet slikken of
> stikken, en nog op de hoon (en ook nog foute informatie!) van hun eigen
> ministers mag rekenen dan hoeft dat zogenaamde dualisme niet voor mij.

Eens Bart. Sturen ze hem maar (heel duaal) naar huis. Al was
het maar om zelf nog enigszins geloofwaardig te blijven
m.b.t. de belangrijkste redenen om in dit aso kabinet deel
te nemen.

Henk Elegeert