Nog een weekje twijfelen...

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Jun 2 15:18:52 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Heeft D66 al een standpunt over Iraq ?

Geen idee, Marc.

Zag pas nog een spotje van D66 met Boris D. die zich er op
beriep dat D66 weleens smalend "een fatsoenlijke partij"
genoemd werd, of woorden van die strekking. Maar ja, van dit
kabinet weten we 'fatsoen moet je doen'.

En hoe fatsoenlijk is het om in een kabinet te stappen dat
de oorlog zoekt met jan en alleman?

Of de eigen kiezers bruuskeren met het 'CDA en VVD' niet aan
een meerderheid te helpen?

Mede-verantwoordelijk draagt met de barbaren van het westen
als het gaat om het uitdragen van 'waarden en normen'. Of
zelfs maar vrijheid....

> Gisteren installeerde de bezetter z'n zetbaasjes en vernam ik dat
> het kabinet de dag na de EP-verkiezingen komt met 'een voorstel'.

Nou, dat voorspelt dan weinig goeds mag je gevoeglijk
aannemen. Een beetje 'goed' nieuws zou het 'vertrouwen'
mogelijk wat kunnen herstellen en het aantal potentiele EP
kiezers (als die er nog zijn) positief kunnen beinvloeden.

> Vast staat dat er daarmee in elk geval een het eind komt aan het
> getwijfel van D66 - al was het alleen maar omdat het door de feiten
> wordt ingehaald.

Een te doen gebruikelijke strategie van de grootste
regeringspartij, waar je vervolgens mag aanschurken tegen
wat die bedacht hebben. Als D66 zich had kunnen profileren
'als een partij van fatsoenlijke mensen' dan was het
uitgerekend wel op het Irak dossier. Maar Boris D. (en zijn
partij) maakt/maken zich nu niet echt druk om de
slachtoffers ....

> De vraag luidt: vernemen we het eerst het kabinetsstandpunt (ver-
> lengen, uiteraard - de Iraqi's kunnen immers niet zonder onze jon-
> gens - en de zetbaasjes al helemaal niet) en reageert onze fractie
> met 'wel begrip te hebben voor de positie van het kabinet' ?

Tuurlijk. Ze vragen ons immers zelf om daar te blijven
(hebben we ze gesmeekt te zeggen) die Irakezen. Nee, we
bemoeien 'ons' niet met interne aangelegenheden!!! Wie wij?!
Dat laten we (mooi) over aan de Amerikanen. :(

 > Of wordt het getwijfel passender afgerond ?

2 x 4 = 8 maanden daar blijven, zo staat al min of meer
vast. Tja, en

> 't Is te hopen dat D66 het fatsoen weet op te brengen om voordat
> het kabinet dat doet en zonder voorafgaand 'torentjes-overleg' met
> een eigen standpunt naar buiten te komen.

Ja, dat doen ze tegenwoordig buiten het torentje om, om
zodoende niet de indruk te wekken dat het daarvoor (weer)
gebruikt wordt. :))

Henk Elegeert