Brinkhorst op het matje geroepen over softwarepatenten

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Wed Jun 2 12:38:18 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Brinkhorst vertegenwoordigt alleen nog maar Brinkhorst in het kabinet.

Kan het persbericht nog niet vinden, maar:

(begin artikel)
Brinkhorst op het matje geroepen over softwarepatenten

Door Yoeri Lauwers - woensdag 2 juni 2004 - 11:48 - Bron: Redactie
Tweakers.net - Views: 1.356
Minister BrinkhorstVolgens een persbericht dat door de Foundation for a
Free Information Infrastructure (FFII) uitgegeven is zal minister
Brinkhorst zich moeten verantwoorden voor de Tweede Kamer. In de
Europese Raad van Ministers stemde hij immers in met een tekst die
softwarepantenten mogelijk maakt ondanks de enorme kritiek van de
Nederlandse kleine en middelgrote bedrijven. Donderdag, op 3 juni, zal
er tussen 16u30 en 18u een openbaar debat plaatsvinden waarin de
minister zich zal moeten verdedigen voor zijn stemgedrag. Het zijn
echter niet alleen bedrijven, maar ook alle politieke partijen die hun
vragen hebben bij de goedgekeurde tekst. Zij spraken immers hun voorkeur
uit voor een tekst van het Europees Parlement dat de softwarepatenten
veel gematigder behandelt.
(einde artikel)

Als dualisme betekent dat ministers zich niets gelegen laten liggen aan
de standpunten van hun partij en dat de kamer maar moet slikken of
stikken, en nog op de hoon (en ook nog foute informatie!) van hun eigen
ministers mag rekenen dan hoeft dat zogenaamde dualisme niet voor mij.

Belangrijk voor de D66-fractie:
==============================

Kijk eens naar de 'basic questions' op
http://swpat.ffii.org/analysis/index.en.html of natuurlijk elders, maar
kom toch vooral goed beslagen ten ijs en laat je niet wegblazen door
Brinkhorst die geen enkele moeite heeft om onjuistheden te verkondigen
als hij maar overeind blijft met zijn ingenomen standpunt.

Zijn minachting voor de kennis van de kamerleden hoort als een boemerang
terug te slaan op hemzelf, want hij begrijpt zelf niet wat hij mede
heeft besloten.

Het is wel jammer natuurlijk dat Lousewies met zwangerschapsverlof is,
maar dan moet de rest het maar opvangen (vraag evt. Johanna Boogerd om
uitleg).

Bart Meerdink

[knip]