D66 over het drugsbeleid

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Fri Jul 30 18:32:11 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Boris en lijsters,

Uit de email list van D66: D66 schrijft in een persbericht over het
drugsbeleid onder andere:
achterdeur' gesteund, waarin door een aantal gemeenten wordt gevraagd om
te experimenten met het gecontroleerd legaal kweken van hennep. D66 vind
dat een uitstekend idee en wij vragen daarom van minister Donner gehoor
te geven aan deze wens, die zelfs bij lokale bestuurders van het CDA
leeft'.

Prima Boris, en laten we hopen dat D66 hier een verschil kan maken...

groter probleem, omdat het nog lastiger is hier vat op te krijgen.

Grappig, dat bestrijding gewenst is neem je hier dus wel automatisch
aan. Of negeer je die discussie bewust? Laat ik het hopen. Maar toch
jammer dat dit dan blijkbaar nog een taboe is.

uit Aruba en de rest van de Antillen, waarbij elke koffer op cocaïne
wordt gecontroleerd. Dat helpt de situatie op de Antillen, maar we
moeten niet denken dat we daarmee het hele probleem van de
cocaïnesmokkel oplossen.

Nee, en ik neem aan dat er niemand is in Den-Haag die dat denkt. Toch?

zich natuurlijk naar andere routes.

Yep, en wordt winstgevender, want risicovoller.

alle risicovluchten.

Dus toch geen 100% controles? Die zijn immers vrij voorspelbaar.

Ik zie niet in hoe dat dan moet werken.

uitbannen.

Net als het een illusie is dat je het kan beheersen...

als Duitsland. Zolang de vraag bestaat, zullen de smokkelaars steeds
inventiever worden om hun handel hier heen te brengen'.

Inderdaad en daarom is bovenstaande allemaal naief en slechts
contra-productief.

Na het openen van de achterdeur van de softdrugs, moeten we dan ook
eindelijk maar eens het algemene nut van de war on drugs aan de kaak
gaan stellen. En dit is het ideale moment, omdat de 'war on terror' de
'war on drugs' naar de achtergrond heeft gedrukt. Wellicht dat we in de
toekomst dan weer rustig naar de antillen op vakantie kunnen gaan zonder
het risico te lopen een paar dagen in de cel te worden gegooid voor
uitwerpselanalyze en/of in de kont te worden gewrot. En dat allemaal
omdat de regering de prijzen van coke op de Amsterdamse markt een paar
procent wil laten stijgen. Maar goed, het drijft de inflatie weer iets
op en het is goed voor de portemonee van de drugsbazen, dus helemaal
voor niks doen we het ook weer niet.....

Groetjes,
Mark Giebels