LibDems winnen wegens Irak

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Tue Jul 20 17:44:42 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het is heel simpel. D66 was (aarzelend) tegen de oorlog, maar besloot in
een kabinet te gaan zitten dat in absolute meerderheid bestaat uit leden
die medeverantwoordelijk zijn voor - en nog steeds ferme supporters zijn
van - deze illegale oorlog. Daarmee is de situatie gecreeerd dat 3
D66'ers gedwongen zijn te denken en handelen vanuit het verkeerde kamp
en verantwoordelijk zijn voor verdere acties uit dat verkeerde kamp.
Daarbij, eruit stappen om Irak kan niet, omdat de situatie volledig
bekend was toen men erin stapte.

De boodschap komt op zijn best dualistisch en genuanceerd over, maar
meer waarschijnlijk inconsistent, zeteljagerig en ongeinteresseerd
("Irak? Ach, als die gekozen burgemeester er maar komt").

En die analyze is helaas ook geldig voor de niet-Irak issues....

Groeten,
Mark Giebels