de zaak R.O.

Thu Jan 22 13:14:57 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ben blij dat jij het zegt, Hein,

Want ik ben al genoeg persona non grata hier, gelukkig niet de enige
trouwens... :)

Op de nieuwjaarsreceptie in Amsterdam op 8 januari was het erg leuk de
enthousiaste D66-ers te spreken die wel wat kunnen en eigen meningen hebben,
van kamerleden tot medewerkers, van oudgedienden tot nieuwelingen, van oude
tot nieuwe bondgenoten, maar het was ook een vreemde ervaring door anderen
uit een geslopten kringetje met de nek aangekeken te worden en als enige
overgeslagen te worden bij het handje schudden, omdat ik mijn eigen meningen
bepaal, mijn eigen koersen vaar, en niet alleen maar meedoe met onderling
gekonkel en politiek correcte nitwitz, maar met anderen open het debat aanga
en verantwoording afleg waar sommige anderen liever verhullen.

Een jonge succesvolle gast die nu voor D66 betaald werkt nam me apart om
zijn schrik te delen over het hoge percentage leeghoofdige hielenlikkers dat
hij in de korte tijd heeft waargenomen om zich heen sinds hij dat werk doet.
Gelukkig weet hij dat hij niet alleen staat in zijn waarnemingen, anders hou
je het niet vol denk ik.

Tja, wat doen we er aan, hoe krijgen we D66 weer helemaal terug in handen
van open en kundige mensen? :)
Je hebt overigens gelijk, wat betreft leuek en kundige mensen in stadsdelen,
die zijn er ook! Ook landelijk trouwens zijn er gelukkig ook weer meer open
en kundige mensen aan de bak. Het valt niet mee een partij open en goed
functionerend te houden, maar het kan wel weer meer de goede kant opgaan,
met of zonder Opschudding en dergelijke bewegingen...

Fritz