[Re: [Thom, wees open!]]

Ellen Vunderink evu at PLANET.NL
Wed Jan 14 23:49:09 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert,

Ik begrijp je reactie van gisteren. Ik blijf toch de mening toegedaan dat
er iets is tussen naïeve openheid en achterkamers. Iets dat ik zou noemen
open en respect met elkaar omgaan zonder dat er spelletjes worden
gespeeld. Ook als de andere partij denkt dat hij Stratego speelt, kun je
volgens mij je kaarten op tafel leggen en transparant aangeven wat je
doelen en je beweegredenen zijn. En dat je die kaarten eerst een keer in
een achterkamer laat zien, vind ik best, als je ze dan daarna gewoon in
het café, of het parlement, laat zien.

Gisteren verweet je Hein van Meeteren en mij niet grown up te zijn. Nadat
ik net de voorpagina van de NRC zag, weet ik het zeker: wij zijn wel grown
up. En bedek jij niet met de mantel der liefde waarvan je eigenlijk vindt
dat het anders zou moeten?

Ellen Vunderink

NB
Winny Sorgdrager vind ik een geweldig mens, en ik hoor ook uit betrouwbare
bron dat ze een prima voorzitter van de Raad is. Dus ik vind het best dat
zij op die plek zit. Alleen ruikt de manier waarop zij op die plek is
gekomen niet fris.