Radio 1: D66

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Feb 29 22:19:07 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Bedankt voor de tip. Wat me toch elke keer weer verbaasd, is de moeite
> de het kennelijk kost op bepaalde vragen antwoord te geven. Het lijkt
> me toch evident, zeker gezien de lessen uit het verleden, dat alsnog
> bezuinigen op onderwijs of het laten vallen van bepaalde bestuurlijke
> vernieuwingsvoorstellen onacceptabel is?

Leeft het nog die bestuurlijke vernieuwing?

 >  Maar kennelijk mag dat niet
> worden toegegeven volgens de mores van de politiek, want niet aan
> de orde etc. etc.

Als je met het CDA in zee gaat moet je ook niet verbaast
zijn dat iets op de langebaan geschoven wordt.

> Er is toch niks mis mee om duidelijk antwoorden te geven en te zeggen
> dat zulks voor ons uiteraard einde oefening betekent maar dat er geen
> enkele reden is aan te nemen dat het die kant op gaat?

Volgens mij staat het gewoon stil. Niemand die het er nog
over heeft en inhoudelijk al helemaal niet meer.

Ook lokaal is de bestuurlijke vernieuwing een zachte dood
aan het sterven. En dualisme? Ach, hoe moet dat eigenlijk
ook alweer? Laat maar. De politiek heeft het instrument al
monddood gemaakt.

Henk Elegeert