Nederlands spreken graag

Tue Feb 24 20:44:20 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder:

 Glenn Mellonius <glenn at MELLONIUS.NL>:
>Maar ik vind het een doodzonde als een europarlementarier niet Nederlands
>spreekt wanneer er wel tolken aanwezig zijn.
>Trouwens, als er geen tolken zijn, vind ik dat hij/zij er op moet staan dat
>die onmiddelijk worden opgetrommeld.

 Waarom ?

 Als iemand zo nodig het een multi-nationaal orgaan gekozen wil worden,
 dan mag de kiezer verlangen dat de kandidaat in kwestie zich daar een
 beetje op voorbereidt.

 Een proeve van bekwaamheid is dan geen slecht idee: degene die er op
 was gekomen de toelichting bij z'n kandidatuur in het smoelenboek in
 het Engels te schrijven, had gebamzaaid gezeten. Want zoiets valt op;
 dat blabla, dat er nu staat, doet dat niet. Vreemd dat niemand iets
 in die geest heeft gedaan... een gemiste kans.

 Wie niet in het smoelenboek weet op te vallen, die doet dat zeker niet
 in het Europese parlement.