[Re: oost europa]

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sat Feb 14 16:17:29 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Daarom dus een overheid die controleert. Zoals dat hoort.

Gaan we dan eerst zorgen dat die controle op de goed manier er komt en dan
de Polen toelaten? Of laten we ze eerst komen en dan zorgen dat ze betaald
worden zoals het hoort en de Nederlandse WW laten zitten waar hij zit. Dan
vinden we de WW weer te duur en schaffen die ook maar af.

> Dan zullen zich waarschijnlijk tot een vakbond wenden en zich gaan
organiseren. Dat kan allemaal.  Maar als een wekgever liever met Polen werkt
dan met mensen met een Nederlands paspoort, soit, zo werkt dat nu eenmaal.
Vooral binnen de EU verband.

Ja maar Hein, dan gaan ze toch ook extreme lonen eisen en zich ziekmelden,
want dat was het verhaal van je betoog toch. En als de werkgever dan niet
wil betalen vinden ze het misschien ook niet erg dat hij failliet gaat.
Op deze wijze ontgaat mij even het nut van de EU hoor, waarom moeten ze dan
komen?

Ger