Na de kiezer heeft Balkenende nu ook niks te maken met de tweede kamer

Sat Feb 7 16:33:03 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

D66 heeft voorgesteld met LPF, GL en SP het idee dat Fortuyn als eerste
publiek maakte uitgebreider in te vullen, dan het kabinet en CDA en VVD
voorstelden. Maar de PvdA voegde zich bij CDA en VVD, niemand begreep
waarom, en dus kwam er een kamerbesluit voor het voorstel van het kabinet,
beperkte pardon voor illegalen. D66 respecteert die meerderheid en de PvdA
doet nu net of ze een andere mening hebben, maar moet dus terug naar de
kamer en alsnog excuses maken vor hun verkeerde stemgedrag en dan kan er
opnieuw gestemd worden over een herhaald voorstel. Alleen als de PvdA dan
meestemt met D66, LP, GL en SP zou er een meerderheid tegen CDA en VVD
kunnen komen voor een uitgebreider pardon. Dan krijgen we ons zin, want ik
wil dat ook, muv criminelen en fraudeurs dan. Blijft de PvdA A zeggen maar B
stemmen in de kamer dan schieten we niets op met hun huidige gehuil buiten
de kamer over hun eigen veto tegen een ruimer pardon.

Fritz