Fw: [BV-Mail D66] Fw:

Marcèl van Dalen m.dalen10 at CHELLO.NL
Fri Feb 6 20:28:29 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: Marcèl van Dalen
To: marcel
Sent: Friday, February 06, 2004 5:47 PM
Subject: [BV-Mail D66] Fw:

----- Original Message -----
From: Marcèl van Dalen
To: marcel
Sent: Friday, February 06, 2004 5:40 PM

Donderdagavond, 5 februari jl. heb ik de bijeenkomst bijgewoond "van harte pardon voor asielzoekers in Ede", zoals die opgestart is door Marcel Oosterhek van de Openbare Basisschool De Rietkampen, maar die gisteravond verbreed werd tot een strijd voor alle asielzoekers in de gemeente Ede.

Vanuit de Edese gemeenteraad waren ook de fracties van PvdA, GroenLinks/PE vertegenwoordigd. Bemoedigende reacties waren binnengekomen van de SGP en de Christenunie.

Namens D66 heb ik ondersteuning van de acties toegezegd: enerzijds door onze contacten te gebruiken om de actie bekend te maken en anderzijds door een deel van de actiekosten te dragen. Dat gaat nu gedaan worden door PvdA, GroenLinks/PE en D66.

De actie kan door u ondersteund worden, vooral door aanwezig te zijn bij de 3 akties:

Daar komt dan de estafetteloop aan, die georganiseerd wordt door en langs de openbare scholen. De leerlingen hebben rugzakken gemaakt met "hartewensen" ( zo van: mijn vriendje mag niet weggestuurd worden ). Die hartewensen worden dan overhandigd aan burgemeester Robbertsen.

Sympathisanten worden opgeroepen daarbij aanwezig te zijn en zoveel mogelijk kaarsen / waxinelichtjes mee te brengen om samen een brandend hart bij de voordeur van het gemeentehuis te kunnen leggen.

Er zijn van die gelegenheden dat we maar weer eens moeten laten zien dat we een hart hebben en dat dat bij ons op de goede plaats zit. Dit zijn van die gelegenheden.

Beste groeten van Marcèl van Dalen,

Fractievoorzitter D66 gemeenteraad Ede