VVD

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Tue Feb 3 13:48:39 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vrijzinnig demokraten, sociaal liberalen, links liberalen en ander los goed,

Mij is de actie, liever de acties van de VVD wat in het verkeerde keelgat geschoten. Eerst roepen twee young angry man dat we samen met het democratische gedeelte van de PvdA op moeten gaan in de VVD. Onze reactie was een minuscuuladvertentietje op pagina 3 van de Volkskrant (lid worden van een sociaal liberale partij, bel D66 of zoiets), en gisteravond verkondigt Van Aartsen doodleuk in de betere Wiegeliaanse traditie, dat we geen enkele reden van bestaan meer hebben en dat de VVD op het punt van de staatsrechtelijke vernieuwing ons het afgelopen jaar ruim gepasseerd is. Even kijken of de neo wiegelianen dit ook zo vinden. Boris Dittrich zou eerst veel voelen voor de nieuwe partij, en daarna niet meer.

Ik vind, dat dat niet zo kan en we, nu we toch met ze in een kabinet zitten, de linkervleugel, jongen Rutten en meisje Schultz, moeten commiteren aan onze programmapunten. Want we hebben toch een reden van bestaan!?

Groet,

Tjerk Jouwstra