Nieuw-rechts liberalisme: Afshin Ellian

Thu Dec 30 11:22:37 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

In mijn analyse van nieuw-rechts liberalisme dook ene Afshin Ellian op.
Even nagegaan wie dat is. Het bleek degene te zijn die ik eerder met 'het
pak' heb aangeduid.

Ellian heeft maar 1 biografie...
    http://www.onafhankelijk.nl/?flitsID=37
    http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=155
    http://www.law.kuleuven.ac.be/iir/nl/activiteiten/proceedings/TerConfTexts.html
...waaruit blijkt dat hij iets moois had met de communistische bezetting
van Afghanistan. Daar waar Hirsi Ali er van alles bijverzint, moffelt hij
zijn communistische verleden graag weg of vergoeilijkt het met dat zijn
ideeen destijds eigenlijk heel liberaal waren maar dat zelf niet wist.

Ooit waren zijn ideeen radicaal links, thans radicaal rechts. Ooit kwam
hij vanwege z'n communistische sympatieen in aanvaring met de Islam in
Iran, thans komt hij vanwege z'n rechts-liberale ideeen in aanvaring met
de Islam in Nederland. Er is dus niets nieuws onder de Zon: hij houdt van
de confrontatie met de Islam (hij beschrijft zijn jeugd weer als dat van
een 'intifada-kind') en houdt er graag extremistische ideeen op na. Zo
iemand komt -uiteraard- in Nederland terecht, waar anders ?

Ellian zegt wat hij denkt maar denkt niet altijd hetzelfde: eerst de
intifada (maar vluchtte uit Iran toen hij het leger in moest), toen het
communisme (vluchtte uit Afghanistan omdat hij daar een Nederlander
tegenkwam) en nu weer radicaal-rechts. Met dergelijke voorkeuren loopt
men over van de meningen aangaande de democratie, dat spreekt.

Getuige de volgende uitspraken hoort hij inderdaad in dat schema thuis
dat ik van de week gaf...
 * Afghanistan [onder het communisme] was een normaal land.
 * De verzorgingsstaat is een ziektestaat, en die is het gevolg van de
   overheersende sociaal-democratische cultuur.
 * Nu moet de islam op de operatietafel van de filosofie komen te liggen.
 * Het is al vaak gezegd: ook de islam heeft een Verlichting nodig.
 * Politieke islam is failliet, hartstikke failliet en moet nu alleen nog
   gedood en ergens onbekend begraven worden.
   ^^^^^^
   [Hallo Erik, ben je daar ? Dit vroeg je me van de week toch toen ik het
    woord 'moorden' gebruikte ?]
De citaten zijn afkomstig uit de bovenstaannde URLs.

Kortom, iemand die de norm aller dingen zij maar niet kan uitleggen hoe
een communist uiterst rechts kan worden. En daarom maar afgeeft op 'de'
sociaal-democratische cultuur in Nederland.

Van de democratie heeft hij niets begrepen.