(fwd) omdat hij Allah een varken had genoemd

Raimond de Tempe Raimond.de.Tempe at HCCNET.NL
Wed Dec 29 20:40:38 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ernst,

dat is een interpretatie. Niet veralgemeniseren! Als ik zelf de mij passende
passages opzoek in zowel het OT als het NT - ongeacht oude of nieuwe
vertaling - is één conclusie erg duidelijk: God is niet democratisch gekozen
en misdraagt zich van meet af aan als usurpator en een bedrieger, die naar
eigen goeddunken goed en kwaad uitdeelt. En toch hebben we aspecten van onze
democratie te danken aan de calvinisten.
/raimond de tempe