Omdat hij Allah een varken had genoemd: relevantie

muijz at DDS.NL muijz at DDS.NL
Tue Dec 28 17:08:20 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc, de relevantie van je lijstje ontgaat mij.
Maar stel dat je lijstje relevant is? Dan volgt
daar nog helemaal niet uit dat het relevant was
dat Van Gogh Allah *geen* varken heeft genoemd.

Overigens, Trouw heeft steeds keurig gemeld dat
'de Hofstadgroep' de benaming is voor een aantal
moslims die les kregen van de Syriër Abu Khaled,
en die in de gaten werden gehouden door de AIVD.
Mohammed B. behoorde tot die moslims; hij is in
die zin een lid van de Hofstadgroep. Hij had ook
contact met andere leden van deze 'groep'.
Ook je andere bewering over Mohammed B. is niet
juist; hij werd wel degelijk door de AIVD in de
gaten gehouden, alleen niet de laatste maanden
voor de moord op Van Gogh.
Als reden gaf de AIVD gebrek aan mankracht op.

Of de twee vrouwen in kwestie door de AIVD in de
gaten gehouden worden of niet, weten wij niet.
De conclusies die je daaraan verbindt zijn dus
feitelijk nergens op gebaseerd.

Kortom, op je lijstje valt heel wat af te dingen.

Erik vdMb

P.S. Hans Janmaat verklaarde meerdere malen dat
hij de democratie zou afschaffen zodra zijn
beweging aan de macht zou zijn gekomen.
Hoe serieus we een dergelijke uitspraak van de
leider van een splinterpartijtje moeten nemen
weet ik niet, maar mijn indruk is toch dat bij
Janmaat de vrijheid niet in goede handen was.