Omgekeerde solidariteit een feit

Sun Dec 26 12:31:41 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het voordeel van Moslim-postbodes is dat men ook in het weekeinde en
op Christelijke feestdagen post krijgt. Zo ontving ik op eerste kerst-
dag een brief van zorgverzekeraar Agis.

Agis deelt mij mee dat ik maandelijks 5.50 moet gaan betalen om daar-
mee de no-claim van 255 Euro voor kerngezonden te financieren. Aange-
zien ik hier zelf niet voor in aanmerking kom, ga ik dus 66 Euro/jaar
extra betalen (eigenlijk dus 255+66=321 Euro) voor mensen die gezond
zijn en voor wie de gezondheidszorg nieuwe stijl een soort spaarrege-
ling zij. Ziedaar wat er mis is met de omgekeerde solidariteit van
Aso.

Ben overigens benieuwd hoeveel spaartegoed er wordt uitgekeerd. Wordt
dat door VWS bijgehouden of kost dat bijhouden meer dan de regeling
zelf en zullen we het nooit weten ?