Hirsi Ali loog over Atheistisch Manifest (was: Re: blasfemie)

Fri Dec 24 11:13:25 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder:

 Erik vdMb <muijz at DDS.NL>:
>Dus als jij schrijft "ze willen moorden, daar gaat
>het om", dan refereer je alleen maar aan een bron?

 Erik, zoiets noemt men een 'conclusie'. Op grond van hetgeen ik vond,
 doe ik een uitspraak. En kennelijk dekt die uitspraak de lading want
 dit is nu precies de reden waarom we in de problemen zitten. Omdat een
 aantal radicale liberalen/atheisten hun eigen geloof en praxis in
 Moslims projecteert.
 Mogelijk overschreidt men daarbij de grens van ideologie/geloof naar
 gekte - dat zou best eens kunnen.

 Voor wie verder wil lezen: deze mensen opereren de volgende websites:
    http://www.libertarian.nl
    http://www.liberales.be
    http://www.burkestichting.nl
    http://www.meervrijheid.nl

 Het zijn 's mijnsinziens extreem conservatieve liberalen die tegen het
 neo-nazisme aanzitten. Hirsi Ali valt daaronder, Philipse ook, Ellian,
 Cliteur. Da's de reden waarom deze mensen overkomen als idioten en
 waarom ze mensen, die niet aan hun geloof lijden, in een kwaad daglicht
 pogen te stellen. De afgelopen weken is gebleken dat ze extreem gevaar-
 lijk zijn; ze willen Nederland platbranden in hun strijd tegen de Moslims
 - wie zoiets wil, is goed gek.

 Deze week hebben Moslims bij mij in de buurt een klachtenbureau opgezet
 voor discriminatie van Moslims. Ze werden daarbij geholpen door het CIDI
 - toch nog een beetje een kerstgedachte.

>Waar ben *jij* mee bezig, als ik vragen mag?

 Ik zocht bronnen, daar lijkt me weinig tegen. Jij doet dat niet; jij oor-
 deelt liever. Ik trek een conclusie daar waar jij geen vraagtekens zet bij
 je eigen uitgangspunten.

 Ik ben geen radicaal, ik ben geen liberaal en ik ben weer wel wetenschap-
 per en een echte atheist. Ik wijs dat extremistische, rechts-liberalisti-
 sche, pseudo-wetenschappelijke atheistische geloof dus af. Ik ben daar
 overigens niet mee bezig. Maar ik constateer dat dit soort abjecte mensen
 wel met ons bezig zijn en dat ze extreem gevaarlijk en zeer ernstig ver-
 ward zijn. Men mag ze best met nazi's vergelijken, zo niet met iets nog
 veel ergers.

 Overigens, Hirsianen onder ons, jullie godin daalt na het kertreces uit
 de Hemelen af om Haar Licht wederom over jullie te doen schijnen. En zij
 zal tot jullie spreken in duizend tongen. En U zult heilig zijn. Alles
 is toegestaan in Uw strijd tegen den Duivel... En U zult zien dat het
 goed is. Amen.

 De rest van Nederland zij dus gewaarschuwd.