Hirsi Ali loog over Atheistisch Manifest (was: Re: blasfemie)

muijz at DDS.NL muijz at DDS.NL
Thu Dec 23 22:51:32 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Quoting "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at dds.nl>:

>  Het zijn geen beschuldigingen.

Nee? Dus "ze willen moorden, daar gaat het om",
is geen beschuldiging?

>  Ze zeggen het allemaal zelf.

Ze zeggen zelf: "we willen moorden, daar gaat het om"?

>  Ik vind slechts de bronnen.

Ach, dus als jij schrijft: "ze willen moorden, daar
gaat het om", dan heb je slechts een bron gevonden?

>  Ik refereer of naar hun eigen bronnen

Dus als jij schrijft "ze willen moorden, daar gaat
het om", dan refereer je alleen maar aan een bron?

>  Ik uit niets,

Dus als jij schrijft "ze willen moorden, daar gaat
het om", dan uit jij niets?

>  ik constateer slechts.

Dus als jij schrijft "ze willen moorden, daar gaat
het om", dan constateer jij slechts?

>  Ze zijn niet bezig met atheisme, ze zijn niet bezig met wetenschap,
>  ze zijn niet bezig met een strijd tegen 'God' te voeren.

Aha? En dat is geen beschuldiging?

>  Daar is men dus mee bezig.

Waar ben *jij* mee bezig, als ik vragen mag?

Erik vdMb