Hirsi Ali loog over Atheistisch Manifest (was: Re: blasfemie)

Thu Dec 23 12:01:14 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Erik <muijz at DDS.NL>:
>Het zou mooi zijn als je dat die mensen gewoon eens recht in hun gezicht
>zou zeggen. In plaats van hier, op een lijst die zij niet lezen, dwaze
>beschuldigingen te uiten.

 Het zijn geen beschuldigingen. Ze zeggen het allemaal zelf. Ik vind
 slechts de bronnen. Ik refereer of naar hun eigen bronnen (waarom is
 er uberhaupt een stiekeme website van Liberales ?), of naar inter-
 views met hen zelf in de gangbare media. Ik uit niets, ik constateer
 slechts.

 Dit zijn toch geen atheisten ? Dit zijn mensen die een strijd met
 de Islam willen aangaan (zoals humanisten en vrijdenkers ooit een
 strijd met het Christendom meenden te moeten aangaan) en daartoe
 hun fundamentalistische opvattingen aangaande 'het' atheisme tegen-
 over de Islam plaatsen. Die pseudo-wetenschappelijke flauwekul
 tegenover de Islam plaatsen.

 Ze zijn niet bezig met atheisme, ze zijn niet bezig met wetenschap,
 ze zijn niet bezig met een strijd tegen 'God' te voeren. Een strijd
 voert men tegen mensen...

 Daar is men dus mee bezig.

 Marc Fluks, Amsterdam