Hirsi Ali loog over Atheistisch Manifest (was: Re: blasfemie)

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Dec 22 18:17:42 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ik heb effe bij de UB in Leiden gekeken naar die Herman Philipse.
>
> Hij is daar hoogleraar wijsbegeerte (studeerde rechten, geen wetenschap
> trouwens). Zit, als men afgaat op de onderstaande publicatielijst, op
> het spoor van cultureel gedoe tussen de oren - net als Hirsi Ali - en
> BESLIST NIET op het spoor van Popper. Enfin, dat had ik dus al opge-
> merkt... De pseudo-wetenschap droop er van af.
>
> * Proefschrift: De fundering van de logica in Husserls 'Logische
>   Untersuchungen' (1983).
> [...]

http://krolive51.kro.nl/reporter/artikel.asp?artikel=dossiers20042005%5Cveiligheid%5Csprekers.XML
Reporter

"
Herman Philipse

Herman Philipse studeerde rechten in Leiden en wijsbegeerte
in Leiden, Oxford, Parijs, en Keulen. Sinds 1985 is hij
hoogleraar in de wijsbegeerte aan de Universiteit te Leiden.
Schrijver van het Atheistisch Manifest.  Bevriend met Ayaan
Hirsi Ali.

"
Nederlanders denken altijd dat iemand alles wel uit
frustratie zal doen, die frustratie heb ik bij Ayaan Hirsi
Ali nooit bespeurd."
"

Tja, zo kan ik ze ook verzinnen.

Even niet echt zin om 'um te ontleden, maar het slaat
nergens op. Over welke "(die) frustratie" heeft ie het nu
eigenlijk?

Of deze:
"Nederlanders denken ...", uh, wie zijn dat dan?
Die speurneus eens vragen, of scheert ie teveel met een kam.?

BTW: Heb ik het goed dat bij de herdruk een andere tekst is
gebruikt (van Hirsi Ali) voor de inleiding?
(Las ik ergens maar vergeten waar)

Henk Elegeert