Hirsi Ali loog over Atheistisch Manifest (was: Re: blasfemie)

Wed Dec 22 14:47:53 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Klopt, Marc,

Je zit weer helemaal opde verkeerde weg.

Want zoals jij redeneert zijn alle gelovigen fascisten,
omdat velen het zijn.

Maar ieder heeft de keuze verdraagzaam te zijn,
of zich en zijn ideeën ver verheven te achten boven anderen en andere,
en daarmee anderen die weloverwogen andere keuzen maken te verketteren met
de gruwelijkste termen die jij graag gebruikt.

Sinds wanneer ben je zo of gedraag je je zo, Marc?
Deed je dat al voor Theo werd vermoord.
Het was me daarvoor nooit opgevallen, zelfs niet toen je bij mij thuis was.

Fritz