Hirsi Ali loog over Atheistisch Manifest (was: Re: blasfemie)

Wed Dec 22 00:11:44 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Piet-Vroongehalte?  :)

De Piet Vroon die eind jaren '70 de linkse kerk aanvoerde voor de
Volkskrant, met zijn haatdragende cirkel-theorie, dat de SP
- die als eerste in aanraking was gekomen met de multikulti-problemen in de
gastarbeiderswijken, en probleemanalyse en integratievoorstellen beschreef
in Gastarbeid en Kapitaal-
zo links was, nog linkser dan PvdA en PSP-CPN-PPR,
dat ze op zijn cirkel extreem-rechts was en dus fascistisch en racistisch...
die Piet Vroon?  ;)

Overigens heeft ie, Piet Vroon, nooit uitgelegd hoe dicht PvdA en
PSP-CPN-PPR-links bij nog iets linkser SP zat, en dus bijna even
extreem-rechts moest zijn. Maar de linkse kerk lezers van de Volkskrant
hadden het al instemmend geslikt.

Piet Vroon werd overigens, als ik me goed herinner, vrijgesproken van
laster, om een of andere vreemde redenering, die erop neer kwam dat als je
buiten het agressieve kordon rondom de machtshebbers viel, je je maar meer
moest laten welgevallen, als je de democratische arena betrad, immers met
van de elite afwijkende opvattingen. Een knap staaltje van klasse-justitie,
die me als jongeling zeer bewust maakte van de beperkingen van onze elites.

Fritz