Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Dec 21 17:36:12 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Ik, daarop:

>  Henk Elegeert <hmje at HOME.NL> daarop:

>  We zijn het niet oneens, hoor.

Ok.

> Maar dat wil niet zeggen dat een dergelijke
>  ontwikkeling niet ernstig zou zijn. Temeer daar ook andere afdelingen zich
>  momenteel afsplitsen van D66.

Misschien schat ik dat anders in dan. Kijk, de ernst van de
ontwikkeling is er reactie komt op het feit dat D66
nauwlijks nog in beweging is. Als men lokaal inziet dat het
niet is waarin of waarom om men zelf actief is of wil zijn,
en daar andersinds toch mogelijkheden liggen, juich ik dat toe.

Het ligt in de lijn die ik graag zie. Waarvoor ik D66 ook
altijd heb gehouden. Zelfstandige mensen die iets willen
bereiken. De democratie levendig willen maken, de burger
erbij willen betrekken en houden.

Een stap verder mag nog zelfs dan enkel participatie.

De democratie terug naar de burger en die daarin actief
deelneemt. Talent komt dan vanzelf ook bovendrijven evenals
het type bestuurders die we nodig hebben.

> Da's toch wat anders dan individuele leden
>  die de partij de rug toekeren... iets als dit kan het einde van de partij
>  inluiden.

Kan, maar het is dan wel weer een partij die leeft. Die
gevoed kan worden van onderop.

> En we weten dat Thom de Graaf ijzerenheinig zal doorgaan. Niets
>  of niemand zal hem beletten door te gaan en door te gaan en door te gaan
>  en door te gaan en door te gaan en... Vreselijk gewoon deze pierlala met
>  dat bord voor z'n kop.

Ja, mede daarom ben ik blij met dat initiatief. D66 krijgt
waar het om vraagt en vanuit eigen gelederen. De ernst is
dat ik juist zie dat er leven in zit. gunstig teken. Men is
kennelijk niet bereidt om zich alles maar te laten
welgevallen van de top. Kan ik alleen maar toejuichen.

>  Op de D66-website levert Thom de Graaf thans kritiek op Paars. Wat een
>  zak is'ie toch.

Niet gelezen nog, maar er is nauwelijk debat over zijn
onderwerpen. Wel lokaal actie nu.

 > Meneer levert kritiek op Paars !

Volstrekt nutteloze bezigheid.

> En waarom doet'ie dat ?
>  Om het NOG VEEL ERGER TE KUNNEN MAKEN dan het ooit onder Paars het geval
>  was.

Gaat het hier niet wat mank in je oorzaak- en gevolgverhaal?

> En daarom moet de vrijzinnig-democratie in Nederland dus kapot. Om
>  het nog erger te kunnen maken dan dat het al was. Nergens anders om.

Hij wil koste wat kost met dit kabinet door?

>  En we weten dus dat'ie doorgaat, en doorgaat en doorgaat en doorgaat...
>  Iedereen ziet waar dat toe leidt maar hij gaat maar door en gaat maar
>  door en gaat maar door...

Hebben we geen houthakker die overweg kan met balken?

>  We gaan alleen nergens naar toe. Kwestie van jammer.

Gekozen burgemeester ook niet?

>  Maar goed, ik moet effe afkoelen. Het vriest dat 't kraakt dus dat moet
>  lukken.

Veel sterkte Marc.

Ach, jij hebt tenmiste het weer nog mee. ;)

Henk Elegeert