Vrijheid van meningsuiting: geen paradigma maar een principe

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Dec 19 12:52:49 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Kijk, dat noem ik nu een opzettelijke belediging aan mensen die wel in een
> God geloven.

Nou Ger, maak dat dan eens helder?

Waarin gaat de opzettelijkheid schuil en waarin zit nu toch
die vermalledijde belediging. Waaruit blijkt die? Hoe is die
ontstaan, bij wie en waar aangebracht, waardoor en hoe diep?

> Die denken dus niet logisch en zijn irrationeel.

Jouw conclusie dus, Ger. In jouw geval lijkt dat aardig te
kloppen. Mijn conclusie, Ger. Jij gelooft?

Is het derhalve zo, Ger dat zij die geloven niet in staat
zijn tot logisch en rationeel denken?

> Jij gelooft er
> niet in, dat mag, geen punt, maar he GELOOFT er niet in, dus zeker weten doe
> je het ook niet.

  Je hebt al bokkensprongen gemaakt. Je trekt weer je
concequenties op basis van jouw framewerk.

Het enige juiste en zelfs enig bestaande als ik jou moet
geloven.  Maar ja, ik geloof er niets van. :)

Henk Elegeert