Van Gogh en Ayaan, strafbaar in Engeland?

Fri Dec 17 14:09:55 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je kan wel aangifte doen van laster, smaad, aanzetten tot haat, dreiging,
dwang onder dreiging, geweld enzovoort...
Vaak wordt smaad wel belediging genoemd, maar smaad en laster zijn
strafbaar, belediging op zich niet, wel helaas smadelijke godslastering,
want god kan geen aangifte doen want hij bestaat niet eens.
De nabestaanden zijn niet meer ontvankelijk in Nederland als ze een
rechtzaak willen voeren tegen smaad en laster jegens een vermoorde.