Vrijheid van meningsuiting: geen paradigma maar een principe

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Dec 16 14:37:58 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je mag niet zeggen dat anderen niet mogen zeggen dat jij zegt dat zij zeggen
dat Ayaan verkeerd bezig is, zoiets Marc?
Net zoiets als Wilders, even de kamer uitgaan als er gesproken wordt over de
toetreding van Turkije en vandaag komt hij weer terug. En straks gaat hij
bleren dat men er mee ingestemd is dat de onderhandelingen toch beginnen,
maar dat is politiek correct en mogen we dus niet zeggen. Het heette dat hij
zich niet veilig voelde, toch? Dat mag je weer wel zeggen, want dat is niet
politiek correct? Als je maar niet zegt dat anderen dat mogen zeggen, alleen
jij zelf want dat vrijheid van meningsuiting.
Ik zal niet beginnen over Ayaan, dan struikelen we helemaal natuurlijk.

Ger