Werken naast uitkering

Wed Dec 15 19:31:12 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ze zeggen net in  de Tweede Kamer, Mark,

Dat 6 van de ruim 7 miljoen huishoudens aan het zorgtoeslaginfuus wat veel
is, in het nieuwe miereneukzorgpremiestelsel, maar net als met de rampzalige
infrastructuurprojecten komt het er door onzichtbare afspraken tussen de
coalitiepartners toch.
Of de Eerste Kamer moet het monstrum terugsturen.
VVD en D66 bekritiseren e.e.a. (VVD: tegen gratis partner, D66: tegen
inkomenspolitiek binnen zorgwetten). Eigenlijk is alleen het CDA en CU en
SGP voor. VVD babbelt dat het een totaalpakket is met stapje vooruit, maar
de grote stappen achterui hebben eigenlijk geen meerderheid. Wat
amendementen maken slechts een kans zonder coalitietterreur van het CDA.
Alle keuzen op hoofdlijnen die gemaakt worden worden verhuld met gemiddelden
(dan wordne effecten onzichtbaar) en naar de toekomst verschoven (dan
repareren ze het wel weer, maar waarom al die onzinnige regelstjes eerst
invoeren...).
De wet rammelt op veel punten, is logisch inconsistent, de minister weet
niet eens te zeggen bij hoeveel een collectief contract gesloten kan worden
(vanaf 2 was de vraag), wie van drie samenwonenden partners worden voor deze
wet (bigamie haha lacht de minister), elk debat over hoofdlijnen wordt ruw
afgekapt, het wordt echt niks met zo'n kamercultuur. De wet is een en al
inkomenspolitiek die er juist uit zou. Hopeloos.

Fritz