Van Gogh en Ayaan, strafbaar in Engeland?

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Dec 15 12:15:22 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Een en andermaal heb ik nu gevraagd aan de 'voorstanders'
> van belediging, waaruit dat nu objectef is vast te stellen.

En wat zeiden ze?

> Een en andermaal komt men met voorbeelden aankakken die
> nergens op slaan, maar waarvan ook helder wordt dat men het
> niet wenst (in) te zien.

Wat willen ze niet inzien?

> Het is geen objectief gegeven, laat staan een controleerbaar
> of toetsbaar. Onderwerp van schimmige interpretaties,
> boordevol geinterpreteerde cultuur. Wars van kritiek die het
> heel zeker verdient, en een ontkennig inhoudende die waaraan
> getoetst moet worden, namelijk boven de partijen.

We noemen het niet objectief en klaar is het,  opgelost?

>  > Je hoeft
>
> Wat moet ik met een edergelijke kwats. Hret gaat erom dat
> het verboden is in dit land om op een dergelijkgrondslag tot
> een dertgelijk moord over yte gan. Dit gaat niet over over
> de bijbel of de koran. Het gaat om de wet en de grondwet.

De grondwet heeft het naar mijn bescheiden mening ook over de vrijheid van
godsdienst.Maar ik begrijp dat alles wat iedereen zegt of schrijft de
bedoeling moet hebben dat jij er wat mee kan. Ik begrijp ook dat het wel
heel erg eenvoudig moet zijn.

> Door wie dan?  Wat ik zie zijn interpretaties op die nergens
> over gaan. De analyse kennelijk niet aandurven.

Ach zo, jij hebt ze niet gezien en dat zijn ze er niet. Maar als je zo exact
wil weten Henk, er zit een zoekfunktie op de site van deze lijst.
Ik lees nog even verderr, tot nu toe ook nog niks tegen gekomen van je wat
wel ergens over gaat.

> Hier heb je weer zo'n quasie lichtend voorbeeld. Eigen
> interpretatie op eigen interpretatie maar vooral bedoeld om
> maar niet tot de kern van het probleem door te willen dringen.

Leg maar eens bloot dan die kern Henk, of gaat die ook nergens over?

> Ik heb nergens gesproken over schuld, Ger !!! Het komt in
> mijn vocabulaire nauwelijks voor. Nergens Ger, omdat het
> volstrekt inhoudslooos is, Ger. Vraag er Job eens naar.

Waar zei ik dat jij het daar over had Henk. Je begint dingen te lezen die er
niet staan jongen. Verder gaat het nog goed met je?
Zo goed ken ik Job nu ook weer niet hoor. En jouw beperkte vocubulaire is
niet mijn probleem hoor.

> Maar, wat is de message achter je verhaal, Ger?!!!

Niks Henk, allemaal inhoudsloos als ik jou mag geloven, net zo inhoudsloos
als jouw reacties erop.

> In dit land worden (nog steeds) mensen bloot gesteld aan
> hekserij. Kunnen mensen worden veroordeeld op grond van een
> interpretatie op wat belediging is. Een toets blijft
> achterwege evenals een de vrijheid die in dit land geboden
> wordt.

Kijk aan Henk, en wie is de heks volgens jou?
Wat een kloterechtssysteem hebben we dan zeg. Heksen als rechters, komen die
op hun bezem naar de rechtbank Henk?

>  > Als ik zou roepen dat het homo zijn een
>
> Roep je het nu wel of niet, Ger?

Wanneer ga je eens leren lezen Henk? Met het noemen van een voorbeeld zeg je
dat het je mening is, behalve in jouw beleving misschien.

Waar ga je nu voor op de
> loop, Ger?

Helemaal nergens voor Henk, zelfs niet voor jou.

Maw. Ger om me ook maareens te bediene van jouw
> stijl. Als het er maar een paar zijn dan kun je het wel
> roepen? En bovendien Ger, gaat het dan om belediging Ger? En
> zo ja, -en jij weet dat kennelijk al - waaruit bestaat die dan?

Nee, ja, en dat ligt eraan wat je roept Henk.
Raar Henk, je noemt het eerst mijn stijl en gaat dan overal vraagtekens
achter zetten.

> Op jouw manier altijd, Ger. Je doet het ook bij 'bij wijze
> van spreken'.

Dat ligt weer aan jouw vermogen van lezen Henk.

> Doet dat er eigenlijk toe, Ger? Is het relevant in hetgeen
> je hier ter discussie stelt?

In jouw ogen niet Henk, ik snap eigenlijk niet dat je het leest laat staan
erop reageert. Alles wat anders is als jouw eigen mening is toch inhoudsloos
he Henk?
Weet je wat, schrijf even een stukje en indien je dat graag wil zal ik er
wel, al bij voorbaat, onder zetten dat je gelijk hebt. Heb je ook weer een
goeiie dag. Oke?
En denk erom Henk, noem geen voorbeelden want die gelden dan ogenblikkelijk
als je mening, om het maar even in jouw stijl te zeggen.

Ger