Teletekst: Brinkhorst: Submission onverstandig

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue Dec 14 08:16:37 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Brinkhorst: Submission onverstandig
> -----------------------------------
>
> AMSTERDAM Minister Brinkhorst noemt het
> maken van de film Submission, door Theo
> van Gogh en het Kamerlid Ayaan Hirsi
> Ali, onverstandig. In Vrij Nederland zegt
> de D66-bewindsman het begrijpelijk te
> vinden dat de film onder moslims leidde
> tot opwinding. "Wie is hier nou naief?

Brinkman zelf misschien? Wellicht bedoeld hij zichzelf?

> Brinkhorst (Economische Zaken) zegt dat
> Submission niets te maken heeft met de
> vrijheid van meningsuiting. "Als ik voor
> het huis van mijn buurvrouw de hele dag
> rothoer roep, wordt ze boos."

Flauw hoor, die buurvrouw, wat een ouwe zeur zeg, die kan ook nergens tegen.
Misschien is het wel een superklasse hoer, waar woont die Brinkhorst
eigenlijk? Lekker buurtje zeg.

> De minister is "tegen het ongeremd van
> alles roepen". Na het zien van de film
> over de positie van moslimvrouwen dacht
> hij: "Oei, oei, loopt die wel goed af?"

Ik mag aannemen dat van Gogh een goed einde aan die film gemaakt heeft.