Ebru Umar idem over joods-linkse kerk

Mon Dec 13 15:44:59 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik begrijp je opmerking, niet, Ger,

"We" hadden het over maatschappelijke problemen (zoals immigratie,
integratie i.p.v. segregatie, emancipatie) en de democratie en vrijheid van
meningsuiting. Propria Cures wijdde daar een heel vervroegd themanummer aan,
en dit was de andere bijdrage van Ebru Umar, die niet aangahaald werd, maar
die als denkster bekend is als kritisch volger van multi-kulti's en politiek
"correcte" onderdrukkers van andersdenkenden. Zij, Ebru, laat zien dat het
haar steeds om de inhoud gaat en dat ze zonder onderscheid des persoons
kritiek levert.
En het is vreemd dat zij geen column heeft in de media buiten internet,
kennelijk omdat ze haar kritiek niet alleen op de tegenstanders van politiek
"correcten" richt. Het zou mooi zijn als zij en andere identieke denkers wat
tegenwicht konden bieden bijvoorbeeld in mijn dagelijkse Volkskrant tegen de
eenzijdige selectie van columnisten en sjoernalisten. Het is opvallend dat
ze nu alleen geciteerd wordt als ze Ayaan schrijft, maar goed... Haar vele
andere kritiese columns zijn nog in het archief van Theo's website te
vinden.

Fritz