De vrijheid van keuringsartsen

Mon Dec 13 10:58:29 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het is inderdaad dikke ellende, Ger,

Hoe mensen als dossiernummer worden behandeld.
Net als jij heb ik nog al eens mensen een beetje door die onmenselijke en
onrechtvaardige Nederlandse bureacratie heen geholpen, die zich graag van
ongelijke strijdwijzen bedient, i.p.v. er te zijn om problemen op te lossen.

Helaas beperkt deze Hollandse ziekte zich niet tot de WW en WAO. Ook in
zover ik weet bijna alle andere sectoren en op andere overheidsterreinen is
pure formaliteit, een soort bureaucratiespel, de werkwijze geworden. Ook
daar worden mensen gestraft zelfs voor formele foutjes die zij niet zelf
maar andere overheidsinstanties en instituten maken, zelfs zonder dat ze
rechtstreeks die fouten kunnen (laten) herstellen. Idem het automitisme
waarmee straffen worden opgelegd zonder dat bewijs wordt geleverd (je moet
je onschuld bewijzen) en idem de ongelijkheid in het laten verlopen en
oprekken van procedures door overheden en uiterst korte termijnen waarop
burgers formeel moeten reageren.

Ik hoop dat het je lukt met anderen, waarop je je o.a. richt, de Kafkaiaanse
poppenkast van met name de WAO ook in Den Haag aan de orde te blijven
stellen.

Fritz