[Muijz-Meet] Re: Verzoek van Wilders

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Dec 12 18:15:39 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> Wat staat er in artikel 3? "Het vermogen van de
> stichting zal worden gevormd door: subsidies en
> donaties; (...)"
> Gezien? Donaties. Meervoud van donatie.

Weer een Muizenmiezerstreekje: ik heb dit mailtje onmiddellijk
gecorrigeerd. Flauw om dan toch dat ongecorrigeerde mailtje op te
voeren. Het tekent uw mentaliteit.

> Niet alleen heb je geen benul van de materie;
> je kunt niet eens lezen wat er staat. Dan is het
> toch ook geen wonder dat je van je functioneren
> als 'bestuurder' een giga-puinhoop hebt weten te
> maken Hein?

Zie boven. het woord (verder*  had ik verzuimd te melden, en heb dat
vrijwel direct daarna toegevoegd. In de statuten staat, naast art 3 en
4, *veder*  niets over donaties.

> Het bestuur stelt de hoogte van de jaarlijkse
> *donatie* vast.

Juist. In 2000 is die donatie voor álle participanten op nul gesteld,
zie de linkk die Marc-A ons heeft gegeven.

> De hoogte van een donatie kan niet nul zijn.

De hoogte van een donatie kan jaarlijks worden vastgesteld op nul,
aangezien het bestuur die hoogte zelf vaststelt. .

> Waarom kan de hoogte van een donatie niet
> nul zijn? Men kan geen donatie van nul gulden
> doen.

Nee, maar wel op een ander maniet doneren. Zoals ik reeds illustreerde,
doneren kan op vele manieren. je kan bloed doneren, of een orgaan, of
meubeltjes aan de Emmaus. Als stichtingsbestuur vonden we het opportuun
om bepaalde mensen wegens hun verdiensten aan de rechtspersoon geen
jaarlijkse geldelijke bijdrage meer te vragen, en niettemin als
particpant te accepteren, omdat zij anderszins hadden gedoneerd.

> Men kan 1 cent doneren desnoods,
> maar niet nul cent.

Nee, maar wel een meubeltje, een bureel, een vlakgummetje, een middagje
meehelpen, een advies, een beschermheerschap, dat zijn allemaal donaties.

> Als dus het bestuur zou hebben besloten
> de jaarlijkse bijdrage op nul gulden te stellen
> (wat het bestuur overigens niet heeft gedaan)

Jawel, ik zocht het net op, in 2000 is dat gebeurd.

> dan zou het daarmee de statuten geweld
> aan hebben gedaan.

Neen, want de statuten schrijven niet voor op welke wijze de donatie
moest plaatsgrijpen. De hoogte van de donatie was ter beoordeling van
het bestuur. Dus een hoogte nul is mogelijk, met name in een gevals dat
anderszins geschonken, c.q. gedoneerd is geworden geweest.

> Volstrekt duidelijk allemaal,

Voor u misschien, niet voor het bestuur, en die had het voor het zeggen.

> Inderdaad.

> Je wilt maar niet accepteren dat je de
> donateurs - dus niet alleen schrijver
> dezes - voor NSB-ers hebt uitgemaakt.

Nee, u doelt waarschijnlijk op een open lijst. Daarop zaten geen
particpanten (de sticjhting kende participanten, geen donateurs).

> Wat ú onzin noemt weerlegt uw leugens.
>
> Jij liegt, en je malle en soms vermakelijke
> pogingen om die leugens te ontkennen,
> die noem ik onzin.

Erg interessant.

> Tot jouw herbenoeming is nooit besloten.

De statuten schrijven geen bestuursbesluit voor in casu herbenoeming:

   1. De leden van het bestuur worden in functie benoemd voor een
      periode van drie jaar. Zij kunnen onbeperkt aansluitend worden
      herbenoemd voor een zelfde periode. Ieder jaar treden een of twee
      bestuursleden af. Het rooster van aftreden wordt opgemaakt door
      het bestuur. Bij tussentijds aftreden of eindigen van het
      lidmaatschap van het bestuur, komt een nieuw benoemd bestuurslid
      voor wat de zittingsperiode betreft in de plaats van het
      afgetreden lid.

> Dat blijkt; want je kunt maar geen
> afscheid nemen van je cluppie. :-)

Wat een gevoel voor humor!
Maar inderdaad: ik heb groot, zeer groot verantwoordelijkheidsgevoel.
Daarom doe ik nog steeds moeite om onze huisquerulant, c.q.
scheldparticpant te woord te staan. Ik zal dat doen totdat de stichting
deginitief is uitgeschreven.

> De weddenschap staat nog steeds hoor.
> Ik wil er ook wel tienduizend euro van maken,
> als je tienduizend gulden te weinig vindt.

Over wat wenst u te wedden?

> Als de stemming void was, was er geen reden
> om er participanten bij te verzinnen om die
> stemming onmogelijk te maken.

Drogredenering.

> Dat is niet aan mij; het Openbaar Ministerie

> Je adviseerde me om *aangifte* te doen.

Dat sluit niet uit dat u mij civiel kunt dagvaarden. Dat meldde ik.

> Aangifte leidt eventueel tot een
> strafrechtelijke vervolging.

Gelukkig heb ik u inmiddels geleerd dat er een verschil bestaat tusssn
strafrecht en civiel recht. Nu de rest nog.

> Voor een civiele procedure is geen
> aangifte nodig.

Goh.

> Jij hebt die statuten toch vervaardigd
> m'n beste jurist?

Jazeker. In samenwerking met een forse groep oprichters. Uiteindelijk
zijn de statuten, door de groep vastgesteld, bij meerheid van stemmen
aangenomen. Vervolgens gepasseerd.

Het bestuur meende dat het fair was dat de voormalige particpanten mede
mochten beslissen ober de besteding van het batig saldo. Toen deze
kwestie aan o.a. u werd voorgelegd ontsond er een zoveelste
Muizenbergiiaans gekakeel. Wederom lukte het u en de uwen niet tot een
besluit te komen. We hebben tot dit jaar op uw besluit gewacht. Intussen
was de sleutel boven water, is het geld naar de BOF gegaan, dus nu is
het welletjes geweest. U bent niet in staat enige constructieve bijdrage
aan db.nl, zelfs niet aan de liquidatie te leveren.
Dit was mijn laatste bijdrage rond db.nl, u mag rustig verder labaren,
doch deze discussie is vanaf nu wat mij betreft...
GESLOTEN!