[Muijz-Meet] Re: Verzoek van Wilders

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Dec 12 17:33:32 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> In de statuten staat duidelijk "Participanten zijn
> natuurlijke personen die minstens een jaarlijkse
> donatie van een door het bestuur vast te stellen
> hoogte hebben gedaan;" (art. 4.1)
>
> En nu wil je beweren dat participanten ook bloed
> mochten doneren van een door het bestuur te
> bepalen hoogte?

Nee, beste man. Ik beantwoord slechts uw vraag: Vertel eens, kan iemand
een donatie van nul
gulden doen? Of van nul euro? Bloed is geen geld. Een orgaan is geen geld.

> De statuten kennen geen ere-participanten.

Dat hoeft ook niet. Een stichtingsbestuur heeft een vrije beleidsruimte,
binnen het relatief ruime kader van een statutaire structuur, en kan dus
-bijvoorbeeld- zélf invulling geven aan het begrip participant. Zo heeft
het bestuur in het jaar 1999 het bedrag van participatie vastgesteld op
nul. Ja, op nul. Herinnert u het zich nog? Als het nu waar is wat u
stelt, quod non, maar gewoon als gedachtenoefening: als het waar is wat
u stelt dat geen donatie van nul euro kan bestaan, dan was u dus geen
particpant meer in het jaar 1999, dan was uw oproep tot
particpantenstemming illegaal, ernstiger nog, dan hebt u de statueten en
de wet op grove wijze geschonden, want dan hebt u zich uitgegeven voor
een hoedanigheid die u niet bezat. Dat is valsheid in geschrifte.

> Nu zul je wel weer aankomen met die onzin
> dat het bestuur die zelf mocht benoemen
> of aanwijzen oid. Maar personen bestempelen
> tot ere-participant(en) zou dan een besluit
> zijn van het bestuur. Een bestuursbesluit.

Niet elke daad of handeling van een bestuur is een bestuursbesluit. Zo
heb ik op 28 sepetmber 1999 besloten een puntenslijper te kopen voor het
bestuurssecetaritaat. Dat besluit is *niet* op de participantenlijst
gepubliceerd.

> Zou je dus even willen aangeven:
> * om welke personen het gaat

Nee, u bent geen bestuutslid, geen ex-bestuurslid, en deze materie gaat
u niet aan. .

> * de datum van de bestuursvergadering

Zie boven. U bént niet eens particpant, U heeft immers uw jaarlijkse
donatie van NIET nul euro niet betaald, en is daarmee particpant af.
Wanneer u deze informatie wenst, dan wil ik eerst een bewijs van u dat u
voor het jaar 1999 een bedrag van meer dan één euro hebt gedoneerd.

> Er is een verschil tussen donaties in geld en anderszins doneren
> (=geven).
>
> Zeker. Van een donatie in geld kan namelijk
> wel worden gesteld "van een door het bestuur
> vast te stellen hoogte".

Geen hoogte is ook hoogte. Maar dat bestrijdt u. Bestaat de hoogte nul?
Volgens u niet, volgens mij wel.

> Waaromm geef je nou niet gewoon toe Hein,
> dat je ook over je zogenaamde ere-participanten
> louter onzin uitkraamt?

Nee, beste man, we hebben bewust enkele mensen vrijgesteld van het
betalen van de jaarlijkse donatie. Ik heriner me een beschermheer, maar
ook iemand die een eenmalig bedrag had overgemaakt, en daarmee
vrijgesteld werd van de jaarlijkse donatie.

> DB.NL kende helemaal geen ere-participanten.

Dat was ook een "wijze van spreken". Het gaat om mensen die vrijgesteld
werden van de betaling van donatie. Aan het eind van het jaar 1999 waren
álle particpanten hiervan vrijgesteld.

> Waarom beweer jij van wel? Omdat je anders
> moet toegeven dat ook bij die dreigende
> stemming over het ontbindingsbesluit -

Welke dreigende stemming? Het was, naar ik me herinner, onze bloedeigen
voorzitter, Prof. Dr. Arie Dirkzwager die de stemming entameerde! Het is
sowieso hilarisch hoe u mij als enige bestuurder opvoert. Als een soort
alleenheerser. Het zegt iets over uw belevingswereld, die ver afstaat
van de realiteit. Ik was slechts bestuurslid, en voerde af en toe het
woord. U kunt de andere bestuursleden niet meer bereiken, mij wel, via
de D66-lijst, dus allá, dan doen we net alsog Hein het héle bestuur is.