[Muijz-Meet] Re: Verzoek van Wilders

Sun Dec 12 13:14:35 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On zondag, dec 12, 2004, at 01:50 Europe/Amsterdam, Hein van Meeteren
wrote:

> Dat staat er niet. Het hele woord donatie komt niet in in de statuten
> voor.

De statuten staan online. Het adres luidt:
http://dbnl.bitstorm.org/statuten/index.html

(Ik zet het er maar even bij, dan kan Ger
gezellig meelezen.)

Wat staat er in artikel 3? "Het vermogen van de
stichting zal worden gevormd door: subsidies en
donaties; (...)"
Gezien? Donaties. Meervoud van donatie.

Wat staat er in artikel 4 lid 1, onder a? Daar staat,
ik citeer (nogmaals, want onlangs had ik dezelfde
passage hier al geciteerd): "minstens een jaarlijkse
donatie van een door het bestuur vast te stellen
hoogte hebben gedaan".

Gezien? Daar staat 'donatie'.
En dan nog beweren: "Het hele woord donatie
komt niet in in de statuten voor."
Je gaat er zelfs van stotteren zie ik. Met je 'in in'.

Niet alleen heb je geen benul van de materie;
je kunt niet eens lezen wat er staat. Dan is het
toch ook geen wonder dat je van je functioneren
als 'bestuurder' een giga-puinhoop hebt weten te
maken Hein?

> Het bestuur bepaalt de hoogte.

Van de jaarlijkse donatie.
Dus niet van de kerstboom, of van de kerktoren,
maar van de jaarlijkse donatie.
Het bestuur stelt de hoogte van de jaarlijkse
*donatie* vast.

> Uiterraard.

(Met 1 R graag.)
Goed, dan zijn we het daar over eens.
Het bestuur stelt de hoogte van de
jaarlijkse donatie vast.

> Stichting....

Nee, niet stichting Hein; donatie.

> Die hoogte kan nul zijn.

De hoogte van een donatie kan niet nul zijn.
Waarom kan de hoogte van een donatie niet
nul zijn? Men kan geen donatie van nul gulden
doen. Men kan 1 cent doneren desnoods,
maar niet nul cent.
Als dat wel kon, dan zou er geen verschil
bestaan tussen het doneren van nul cent en
niets doneren. Als er geen verschil bestaat
tussen nul cent doneren en niets doneren,
verliest artikel 4.1 a zijn werking.

Als dus het bestuur zou hebben besloten
de jaarlijkse bijdrage op nul gulden te stellen
(wat het bestuur overigens niet heeft gedaan)
dan zou het daarmee de statuten geweld
aan hebben gedaan.

> Volstrekt duidelijk allemaal,

Inderdaad.
Maar daar heb jij dus vijf jaar over gedaan.
Voor het je volstrekt duidelijk was allemaal.

> Memory helps to protect against facts we don't accept.

Je wilt maar niet accepteren dat je de
donateurs - dus niet alleen schrijver
dezes - voor NSB-ers hebt uitgemaakt.
Zelfs deze week ontkende je dat weer.
Maar ontkennnen baat niet, want dat je
dat hebt gedaan staat vast.
Je getier zit immers in het archief.

> Neehee,

Memory helps to protect against facts
we don't accept.

> Wat ú onzin noemt weerlegt uw leugens.

Jij liegt, en je malle en soms vermakelijke
pogingen om die leugens te ontkennen,
die noem ik onzin.

> Hoe weet u dat? Ik ben herbenoemd. Punt uit.

Bewijzen graag. (Kun je niet.)
Dus terugnemen. (Durf je niet.)

> Een wil tot opstappen is iets anders dan opstappen.

Dat blijkt; want je kunt maar geen
afscheid nemen van je cluppie. :-)

> Hoe weet u dat?

Zie archief.

> Hoe weet u dat?

Zie statuten.

> U bent uitermate vermoeiend en zit vast.

Je hebt het over jezelf.

De weddenschap staat nog steeds hoor.
Ik wil er ook wel tienduizend euro van maken,
als je tienduizend gulden te weinig vindt.

> Inderdaad. Die hele stemming was void.

Als de stemming void was, was er geen reden
om er participanten bij te verzinnen om die
stemming onmogelijk te maken.

Da capo al fine.

> Niiet ik,.

Nou niet weer terugkrabbelen hoor.

> Lees eens iets over civiele procedures, amateur.

Je adviseerde me om *aangifte* te doen.
Aangifte leidt eventueel tot een
strafrechtelijke vervolging. In dat
geval wordt een dagvaarding uitgebracht.
Door het Openbaar Ministerie.
Voor een civiele procedure is geen
aangifte nodig.

Lever het papiertje maar weer in,
mr. Van Meeteren.

> Meerderheidsbesluit der oprichters.

Doorgedreven, zeg ik toch.

> Meerderheid der oprichters.

Jij hebt die statuten toch vervaardigd
m'n beste jurist?

> Leugen.

Zie archief; zie statuten.

De weddenschap staat nog steeds hoor.

> Donateurs bestonden niet.

Jawel, alleen werden zij 'participanten'
genoemd, in verband met de wrakke
statuten van mr. Hein 'Betweter' van
Meeteren.

Erik vdMb