Verzoek van Wilders

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Dec 10 16:27:52 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Probleem: die jongeren hebben dan wel 'gewonnen", want hebben jou je
> mond laten houden. Daar gaat het debat over.

Klopt Hein, maar dat debat komt er als het goed is achteraan. Blijft staan
dat ik op persoonlijke veiligheid beter mijn kop had kunnen houden.
Maar niet alleen om mijn eigen veligheid, was ik op dat moment niet alleen
geweest dan had ik misschien mijn metgezel, die niet zei, ook in gevaar
gebracht.

> [...]
> dreiging, maar eenvoudigweg een vorm van welbewuste zelfbeperkijg,
> vooral daar waar levensgevaar speelt. Is dit wijken voor terreur? Ja,
> dit iseen vorm van wijken voor terreur. Maar ik zorg ook dat ik wegkom
> als in een donker steegje een dronken idiooot zwaaiend met een mes op me
> afkomt. En ik hou ook mijn mond in een café als een groep skinheads
> binnenkomt en boksbeugels aantrekt. Hoeveel vrijheid ik ook heb: ik kies
> het hazenpad en ga niet staan schelden, niet uit lafheid maar uit
> kansberekening om gezond en in leven te blijven. Mijn leven gaat me nét

Gelijk heb je, zou ik ook doen.

 Althans in deze situaties. In een
> oorlog kies ik waarschijnlijk, hoop ik, voor een andere benadering.
> De dronken idioot en de skinheads  moeten overigens  zo snel mogelijk
> opgepakt worden en de cel in, dáár ligt in ieder geval de voorlopige
> eerste oplossing van het dilemma.

Ook eens, mar tot die tijd toch maar even voorzichtig blijven.

Ger